U prvoj polovici ožujka u našoj je školskoj knjižnici proveden miniprojekt “Istraživači knjižničnog blaga”. On je dio školskog projekta “Pustolovina istraživanja” namijenjenog darovitim učenicima trećih razreda. Cilj ovog projekta koji traje cijelo drugo polugodište je identifikacija darovitih učenika i uključivanje u aktivnosti u skladu s njihovim interesima i sposobnostima. Voditeljice projekta su pedagoginja i psihologinja, a osim njih u rad s darovitima učenicima uključile su se i učiteljica engleskog jezika, prirode, engleskog jezika te školska knjižničarka.
Na prvoj su se radionici miniprojekta u školskoj knjižnici učenici upoznali s knjižničnim “kvartovima”, tj. zbirkama i rasporedom knjiga u knjižnici. Naučili su da je signatura adresa knjige i kako uz pomoć nje pronaći knjigu na polici. Nakon dobrog zagrijavanja (jer svi se pravi sportaši zagrijavaju prije utakmice) okušali su se u knjigolovu, natjecanju u brzom pronalaženju knjiga na policama.
Na drugoj su radionici bili pravi istraživači. Knjižničarka im je na početku objasnila kako se uz pomoć kazala mogu služiti enciklopedijama i leksikonima, a predstavila im je i neke provjerene enciklopedije koje se nalaze na internetu. Upoznala ih je i sa zbirkom stručnih knjiga za učenike kojima se mogu koristiti u knjižnici, ali ih i posuditi i čitati kod kuće.
Nakon toga učenici su se podijelili u timove koji su nosili ime po poznatim istraživačima (Vasco da Gama, Ferdinand Magellan, Kristofor Kolumbo i dr.). U određenom su vremenu trebali prikupiti što više točnih odgovora na različita pitanja čije su odgovore morali tražiti u proričnicima i izazove (rebuse, zagonetke…).
U svojoj su potrazi za blagom (znanjem) svi su učenici bili vrlo uspješni i osvojili prestižne titule istraživača knjižničnog blaga. Tijekom obiju radionica knjižničarki su pomagale učenice sedmog razreda, članice knjižničarske skupine koje su učenicima davale dodatne upute za rad i bile u ulozi sutkinja u natjecanjima.
V. Z.