“Svako dijete s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom zaslužuju nekoga tko će vjerovati u njih i njihove SPOSOBNOSTI i POTENCIJALE.”
Iako nas sasvim pogrešno mnogi nazivaju »defektolozima«, mi to ni najmanje nismo jer ne rade ni s kim tko bi imao »defekte«, već rade s ljudima, sasvim sličnima svima nama ostalima, stoga ispravno nas je zvati – edukacijskim rehabilitatorima.
A upravo je danas, 1. ožujka, Nacionalni dan edukacijskih rehabilitatora, dan stručnjaka koji rade s djecom s teškoćama u razvoju i odraslim osobama s invaliditetom.
Odluku o proglašenju 1. ožujka Nacionalnim danom edukacijskih rehabilitatora, Hrvatski je sabor donio 26. siječnja 2018. godine. Ovaj posebni datum obilježava se u spomen na dan kada je preminuo profesor Tomislav Špoljar, čija je važna uloga u razvoju podrške djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom u Hrvatskoj ostavila trajan pečat. Profesor Špoljar početkom je 20. stoljeća u Varaždinu pokrenuo osnivanje i rad prvih pomoćnih odjeljenja za učenike s teškoćama u razvoju. Kao jedan od rezultata njegovog rada, 1963. godine osnovana je Visoka defektološka školu pri Sveučilištu u Zagrebu. Njegova predanost razvoju edukacijske rehabilitacije ostavila je dubok trag, a Nacionalni dan edukacijskih rehabilitatora predstavlja priznanje i sjećanje na njegovu iznimnu ulogu u unapređenju obrazovanja i podrške djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom u Hrvatskoj.
Ciljana populacija edukacijskog rehabilitatora su djeca s neurorazvojnim čimbenicima rizika, djeca, mladi i odrasle osobe s intelektualnim teškoćama, teškoćama učenja, poremećajem pažnje, poremećajem iz spektra autizma, višestrukim teškoćama, motoričkim poremećajima, kroničnim bolestima, teškoćama vizualne percepcije, oštećenjima vida, kao i osobe iz njihovog okruženja. Tako je vrlo važan i rad s roditeljima, kroz educiranje o vrsti odstupanja, savjetovanje i pružanje smjernica za poticanje djetetovog razvoja u obiteljskoj zajednici.
S obzirom na to da broj djece s teškoćama i broj osoba s invaliditetom svake godine raste, u Hrvatskoj još uvijek velikom broju građana nije dostupna odgovarajuća stručna podrška edukacijskog rehabilitatora, a takav oblik podrške teško može nadomjestiti neka druga profesija.
Krenimo u bolje sutra i neka nas bude što više.
Sretan nam naš dan!
Stručna suradnica edukacijska rehabilitatorica Mateja Oberling