Koliko novih pojmova! Komparacija, pozitiv, komparativ, superlativ, nepravilna komparacija…
Koliko toga ima o tim pridjevima? Tek što smo naučili sklonidbu pridjeva, dočekali nas nekakvi stupnjevi, stupnjevanje, pravila o tvorbi, iznimke, glasovne promjene. Uh, zašto je ta naša gramatika toliko komplicirana?
Proučavanje stupnjevanja ili komparacije započeli smo slikokazom u kojemu je nastavnica Renata Sudar pokazala tri fotografije vrlo primamljivih kolača kako bi nam objasnila da se oni jednostavno razlikuju po slatkoći – ne može biti jednostavnije – sladak, slađi, najslađi kolač. I u tom trenutku pada nam na pamet ideja. Pitamo možemo li na sljedeći sat donijeti kolače ili još bolje palačinke pa da mi to usporedimo kušajući slastice koje svi obožavaju. I dogovor je pao! Sljedeći smo sat proučavali komparaciju s našim slasticama, ali je i nastavnica donijela palačinke s različitim namazima. Koliko uzbuđenja i veselja na satu, pozvali smo i ravnatelja na sat (dečki su ga pozvali na korporaciju pridjeva jer još nisu usvojili pojam). Bilo je smijeha jer oni i ne znaju što znači ta riječ. Naš sladak stol bio je zaista pun. Uspoređujući slastice, naučili smo stupnjeve pridjeva. Vijest o slatkom satu u 5.b ubrzo se proširila i u druge pete razrede pa je i 5. d odlučio svoj sat proučavanja komparacije zasladiti tortama. Uspoređivali smo slatkoću triju torti i nisu smo se mogli odlučiti koja nam je najbolja. Bile su to ferrero torta, mileram i ledeni vjetar. Zapravo, zaključili smo da nam se sve sviđaju. Baš je slatko započeo dan u novom radnom tjednu. Vjerujemo da su svi lako naučili komparaciju pridjeva uz kušanje slastica. A kako smo naučili, pokazat ćemo vrlo brzo u pisanoj provjeri. Nadamo se slatkim ocjenama kakve su bile naše palačinke, rolati, kiflice, čokokeksi i torte.
Učenici 5. b i 5.d i Renata Sudar, prof.